صدا و سیما برای تصاویر “نامناسب” که در هنگام رژه المپیک پخش شده عذرخواهی می کند

[ad_1]

برای پخش کنندگان تلویزیونی در سراسر جهان ، رژه ملت ها هنگام افتتاحیه المپیک می تواند تمرینی برای دیپلماسی و آگاهی جهانی باشد ، زیرا رسانه ها برای پر کردن زمان پخش خود به ناگت های بی اهمیت ، مشخصات ورزشکاران و برنامه های ژئوپلیتیک متوسل می شوند.

اما یک صدا و سیمای کره جنوبی به دلیل انتخاب تصاویر “نامناسب” که روز جمعه در کنار نام چندین کشور در هنگام پخش مراسم افتتاحیه ظاهر شد ، عذرخواهی کرد.

این تصاویر با انتقاد بینندگان روبرو شد ، آنها اظهار داشتند که این تصاویر توهین آمیز بوده یا کلیشه ها را تداوم بخشیده اند.

هنگامی که گروه ورزشکاران المپیکی از ایتالیا برای رژه ملت ها وارد استادیوم المپیک توکیو شدند ، صدا و سیما ، MBC ، عکس یک پیتزا را پخش کرد.

برای نروژ؟ یک تکه ماهی قزل آلا.

سپس اوکراین بود ، که پخش کننده یادآور شد بینندگان آنجاست که فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 اتفاق افتاد ، همراه با یک عکس از نیروگاه محکوم به فنا.

MBC در بیانیه ای به زبان انگلیسی ، که شنبه در روز شنبه منتشر شد ، گفت: “این تصاویر و زیرنویس ها برای سهولت درک سریع کشورهای در حال ورود به کشور در هنگام افتتاحیه برای بینندگان است.” توییتر. وی افزود: “با این حال ، ما اعتراف می كنیم كه برای كشورهای ذیربط توجه چندانی نشده است و بازرسی كافی كامل نبوده است. این یک اشتباه غیر قابل توجیه است. “

رافائل رشید ، روزنامه نگار آزاد مستقر در سئول ، جلب توجه به تصاویر در توییتر.

آقای رشید نوشت: “هنگام ورود ورزشكاران هائیتی به ورزشگاه ، در توضیحات روی صفحه آمده بود ،” با ترور رئیس جمهور اوضاع سیاسی مه آلود می شود. ” “هنگام ورود ورزشکاران سوری ، گفته شد” منابع غنی زیرزمینی ؛ جنگ داخلی که 10 سال است در جریان است. “

برای رومانی ، پخش کننده از تصویری از کنت دراکولا استفاده کرد. و برای جزایر مارشال ، اشاره کرد که قبلاً یک سایت آزمایش هسته ای برای ایالات متحده بوده است.

هنگامی که نوبت مالزی در رژه ملت ها بود ، MBC یک نمودار با میزان واکسیناسیون ویروس کرونا در آن کشور ، همراه با تولید ناخالص داخلی آن را نشان داد.

در بیانیه خود ، MBC گفت که روند انتخاب تصاویر و زیرنویس های همراه آنها را بررسی خواهد کرد.

صداوسیما گفت: “علاوه بر این ، ما به طور اساسی سیستم تولید برنامه های ورزشی را دوباره بررسی خواهیم کرد تا از بروز حوادث مشابه در آینده جلوگیری کنیم.”

کره هرالد گزارش داد که این اولین بار نیست که MBC در طول بازیهای المپیک اشتباه قدم می گذارد.

در سال 2008 ، وب سایت خبری اعلام کرد ، این صداوسیما توسط کمیسیون ارتباطات کره به دلیل بی آبرو کردن کشورهای شرکت کننده در المپیک پکن ، با مجازات های خود مجازات شد. صدا و سیما سودان را کشوری ناپایدار با جنگ داخلی طولانی و زیمبابوه را کشوری با تورم کشنده توصیف کرد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>