علائم COVID طولانی: 14 علامت هشدار دهنده و نحوه کمک گرفتن

[ad_1]

  • مخاطبانش از ماری کلر پشتیبانی می کنند. هنگام خرید از طریق پیوندهای موجود در سایت ما ، ممکن است در مورد برخی از کالاهایی که برای خرید انتخاب می کنید ، حق کمیسیون دریافت کنیم.

  • هنوز ماه ها بعد از نفس نفس ، خستگی و سردرد رنج می برید؟ تو تنها نیستی.

    شاید تعجب آور نباشد ، جستجوی “علائم طولانی مدت کووید” در بالاترین حد از گذشته است. احتمالاً این اصطلاح را می شنوید که برای توصیف هنگامی که یک بازمانده از COVID-19 هفته ها و حتی گاهی ماه ها پس از ابتلا به ویروس دچار عوارض سلامتی می شود ، به کار می رود.

    ما اخبار مربوط به افتتاح کلینیک های طولانی Covid را در ماه اکتبر برای شما خریداری کردیم ، اما از آن زمان به بعد ، داده های اداره آمار ملی تخمین زده اند که از هر 10 نفر آلوده به COVID ، علائم طولانی Covid یک عظیم است. یعنی علائمی که سه ماه یا بیشتر ادامه دارند.

    طبق گفته دکتر راجیف دار ، روانپزشک مشاور در کلینیک طولانی COVID بوپا ، تحقیق انجام شده توسط کالج کینگ لندن نشان داد که برخی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کوید طولانی هستند. “آنها دریافتند که افراد مسن ، زن ، اضافه وزن یا آسم بیشتر در معرض خطر هستند ، که نشان دهنده آنچه ما در کلینیک ما می بینیم است.

    روند واقعی زنان بالای 50 سال با علائم” او توضیح می دهد.

    اگرچه بی چون وچرا وخیم است ، اما هنوز وضعیت بسیار زیادی تحت تحقیق است. در حال حاضر فرضیه کار این است که Covid طولانی نوعی بیماری خود ایمنی است ، شبیه IBS یا مولتیپل اسکلروزیس.

    برای راهنمای کامل خود در مورد اینکه Covid چه مدت طولانی است و همچنین نحوه تشخیص اینکه آیا از علائم COVID طولانی رنج می برید ، به مطالعه ادامه دهید. با بینش دو متخصص در مورد علائم رسمی NHS و همچنین راهنمایی در مورد زمان مراجعه به پزشک عمومی.

    یاد آوردن، هر چقدر هم که بد شود ، شما تنها نیستید، و شما از این عبور خواهید کرد.

    Covid طولانی چیست؟

    طبق گفته دکتر دار ، Long Covid به سادگی اصطلاحی است که برای توصیف اثرات COVID-19 در هفته ها و ماه های پس از بیماری اولیه استفاده می شود.

    وی توضیح می دهد: “علائم Covid طولانی مدت متفاوت است ، اما به طور معمول شامل خستگی ، نفس نفس و درد در قفسه سینه ، مفاصل یا عضلات است.”

    طبق وب سایت NHS ، سندرم طولانی Covid یا ‘post-COVID-19’ از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، زیرا مدت زمان بهبودی از ویروس برای همه متفاوت است. به اشتراک گذاشته شده سایت ، طی دوازده هفته بهبود کامل پیدا می کند. با این حال ، آنها تأیید می کنند ، برای برخی از افراد ، علائم می توانند طولانی تر باقی بمانند.

    در حال حاضر ، سایت اعلام کرده است که به نظر نمی رسد احتمال بروز علائم طولانی مدت با میزان بیماری شما در هنگام ویروس کرونا ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال ، برخی از بیماران ویروسی کرونا که علائم خفیفی هنگام ابتلا به ویروس داشتند ، همچنان دچار مشکلات سلامتی طولانی مدت می شوند.

    علائم Covid طولانی: دو زن در یک کلینیک طولانی Covid

    علائم COVID طولانی چیست؟

    البته ، از آنجا که این یک شرایط نسبتاً جدید است ، توجه به آن مهم است تحقیقات هنوز در زمینه کمک به مبتلایان برای بازگشت به حالت عادی بسیار سخت است. دکتر ذار گفت: “ما هنوز درمورد آن و تأثیر آن بر مردم می آموزیم.”

    اما ، طبق یک مقاله تحقیقاتی که سال گذشته توسط Greenhalgh و Knight برای انجام شد پزشک معروف هستم، به علاوه اطلاعات وب سایت NHS ، علائم طولانی Covid شامل موارد زیر است:

    • خستگی شدید (خستگی)
    • تنگی نفس
    • درد یا گرفتگی قفسه سینه
    • مشکلات حافظه و تمرکز (“مه مغز”)
    • مشکل خوابیدن (بی خوابی)
    • تپش قلب
    • سرگیجه
    • سوزن و سوزن
    • درد مفصل
    • افسردگی و اضطراب

    • وزوز گوش ، گوش درد
    • احساس بیماری ، اسهال ، معده درد ، از دست دادن اشتها
    • دمای بالا ، سرفه ، سردرد ، گلودرد ، تغییر در حس بویایی یا چشایی
    • بثورات

    چگونه می توانید تشخیص دهید که از علائم طولانی مدت کووید رنج می برید؟

    همانطور که در بالا مشاهده شد ، نشانه های زیادی وجود دارد و فقط به دلیل اینکه آنها را تجربه می کنید لزوماً به این معنی نیست که دچار Covid طولانی هستید.

    با این حال ، دکتر دار تأکید می کند که اگر از علائم بالا رنج می برید و چهار هفته یا بیشتر آنها را داشته اید ، باید با پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

    “همچنین تعدادی کلینیک طولانی Covid برای حمایت از بیماران درست مثل شما ایجاد شده است. در ما ، ما در حال ایجاد برنامه های درمانی فردی با پشتیبانی از علائم جسمی و روانی برای هر بیمار هستیم. ” برای بیماری های جسمی ، مانند مشکلات تنفسی ، دردهای مفصلی و تپش قلب ، و کمک به شرایط بهداشت روان مانند بی خوابی ، اضطراب و افسردگی کمک کنید.

    علائم Long Covid: زنی که روی خانه روی تشک یوگا کار می کند

    بنابراین … آیا Covid طولانی مدت بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد؟

    در حالی که بیشتر علائم جسمی است ، همانطور که گفته شد ، دکتر دار اظهار دارد که به نظر می رسد Covid طولانی مدت نیز بر سلامت روان تأثیر دارد. این متخصص می گوید: “بسیاری از بیماران از زمان ابتلا به ویروس ، اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب را گزارش می کنند.”

    به گفته روان درمانگر ثبت شده و مشاور معتبر شارلوت آرمیتاژ ، این جای تعجب ندارد. اگرچه هیچ تحقیق علمی در مورد تأثیر کوید در سلامتی ذهنی در حال حاضر وجود ندارد ، اما کسی که بیماری جدیدی را تجربه می کند و فاقد تحقیق است ممکن است تا حدی ترس را احساس کند ، اما او اشتراک دارد.

    وی توضیح می دهد: “افرادی كه دچار Covid طولانی هستند بیماری را تجربه می كنند كه هنوز به خوبی شناخته نشده است.” “قابل درک است که این ممکن است احساس ترس و اضطراب ایجاد کند ، که در نهایت هر دو تأثیر مخربی بر سلامت روانشناختی دارند.”

    نه تنها این ، بلکه تحقیقات اولیه نشان می دهد Covid طولانی مدت به طور جدی بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد.

    تصور کنید که سطح انرژی ، تمرکز و تمرکز روزمره شما کاهش یافته است در همان زمان و سپس به این پاسخ دهید: آیا فکر می کنید سلامت روان شما تحت تأثیر قرار گیرد؟ پاسخ کوتاه این است ، این احتمال وجود دارد.

    اگر در حال حاضر مشکل دارید ، 5 نکته برای کنار آمدن با Covid طولانی مدت

    نکاتی برای تقویت سلامت جسمی شما

    1. با سرعت خود بروید

    ممکن است در حال حاضر بازگشت به سبک زندگی سریع سریع خود آسان نباشد. “این شامل کار تمام وقت ، مراقبت از دیگران و ورزش است.” “این مهم است که شما با سرعت خود پیش بروید و با خود مهربان باشید. اگر با نفس نفس یا خستگی دست و پنجه نرم می کنید ، سعی کنید کارها را به صورت تکه های قابل کنترل انجام دهید. “

    ایده های مراقبت از خود فقط ممکن است کمک کند. آنها را بررسی کنید.

    2. اطمینان حاصل کنید که در حال ورزش هستید

    چه این یک دور پیاده روی باشد ، کلاس یوگا یا یک کشش ساده ، اطمینان از اینکه به ورزش می پردازید به حفظ و تقویت قدرت عضلانی شما کمک می کند. دهر توصیه می کند: “هنگامی که احساس خوشحالی کردید ، به تدریج طول و شدت رژیم ورزشی خود را افزایش دهید.” این فقط برای فواید جسمی نیست: ورزش همچنین به تقویت روحیه شما کمک می کند و می تواند به کاهش برخی از نگرانی های مربوط به سلامت روان مرتبط با Covid طولانی کمک کند.

    برای الهام گرفتن ، راهنماهای ما را به بهترین تمرینات خانگی و تمرینات خانگی که می توانید بدون تجهیزات انجام دهید ، پیمایش کنید.

    3. روال ایجاد کنید

    همه شما می دانید که داشتن یک برنامه روزمره به ایجاد حس طبیعی بودن کمک می کند. دهر به اشتراک می گذارد: “با رفتن به رختخواب و هر روز در یک ساعت مشابه بلند شوید و سعی کنید در وعده های غذایی معمول خود غذا بخورید.” در اینجا توجه داشته باشید ، واقع بین بودن مهم است. در حالی که هنوز در دوره نقاهت هستید ، بیش از حد یکبار تلاش نکنید.

    برای محافظت از سلامت روان شما

    4- بر آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

    آرمیتاژ توضیح می دهد: “این به شما احساس کنترل و خودمختاری در زندگی شما را می دهد. به عنوان مثال ، اگر قادر به کار نیستید ، موارد جزئی مانند اطمینان از نظم مالی شما ، نگرانی شما را روزبه روز کاهش می دهد. وی به اشتراک می گذارد: “از بین بردن استرس های اضافی که به عنوان محصول جانبی زندگی با Covid طولانی ایجاد می شود ، می توانید روی مدیریت بیماری تمرکز کنید.”

    5- به خودتان اجازه دهید خود را تنظیم کند

    یعنی در هر سطح از فعالیتی که در حال حاضر برای شما راحت است. آرمیتاژ تأكید می كند: “مشكلی است اگر شما نتوانید زندگی خود را با همان سرعتی كه قبلاً انجام داده اید ، ادامه دهید.” “قابل درک است که این ممکن است برای شما احساس ناامیدی و ناراحتی کند و حتی ممکن است احساس گناه نیز ایجاد کند. آنچه بدن شما نیاز دارد را امتحان کنید و گوش دهید و به خود اجازه دهید با آن همراه شوید. “

    “این یک سازگاری عظیم بوده است که یاد می گیرم بدن من چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.”

    مدیر روابط عمومی سارا هاوتورن از ابتدای ابتلا به ویروس در مارس سال گذشته دچار علائم طولانی Covid شده است.

    “من از مارس گذشته که بیمار بودم علائم Long Covid شبیه ME داشتم – فکر می کنم خستگی ، مه مغز ، اندام دردناک و سرگیجه. این یک سازگاری عظیم بوده است که یاد می گیرم بدن من چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.

    “به عنوان مثال ، آخر هفته قبل از گذشته ، من ماشین را شستم و درب گاراژ خود را رنگ آمیزی کردم ، بدون اینکه مالیات خیلی عظیم باشد ، اما روز چهارشنبه تصادف کردم که 3 روز مرا از بین برد. فقط یکشنبه دوباره احساس خوب کردم. “

    “من منتظر ارزیابی فیزیکی از کلینیک Long Covid هستم ، اما به نظر می رسد تاکنون پزشکان کمی قادر به انجام این کار هستند. من بیشتر به آنها داده و اطلاعات می دهم تا به آنها کمک کند تا تصویر بهتری ایجاد کنند. آنها در مورد رژیم غذایی و کاهش کارهایی که من انجام می دهم و بهداشت روانی و روشهای مدیریت با من صحبت کرده اند اما هیچ چیز ملموس و ملموسی نیستند. من مطمئن نیستم که چه کار دیگری می توانم انجام دهم. “

    “من دیگر کارهای زیادی را که دوست داشتم متوقف کردم ، سعی کردم حجم کار خود را کاهش دهم و احساس می کنم زندگی خود را کوچک تر کرده ام ، اما نمی دانم که چقدر دیگر می توانم از این کار دست بکشم. رفتن از شلوغ و فعال به ناتوانی در انجام کارهای عادی ، مانند شستن ماشین ، در طی یک سال امری است که فکر نمی کنم هنوز کاملاً با آن کنار آمده ام. “

    Leave a reply

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>