هر آنچه در مورد تغییر باید بدانید

[ad_1]

یائسگی چیزی است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. اجتناب ناپذیر است اجتناب ناپذیر است و می تواند دلهره آور باشد.

ما اخیراً با سه زن صحبت کردیم که تلاش می کنند مکالمه بزرگتری در مورد یائسگی را تشویق کنند ، به طوری که کسانی که از آن عبور می کنند احساس انزوای نکنند ، احساس کنند که می توانند به صورت آشکار چت کنند و تا آنجا که ممکن است به اطلاعات دسترسی داشته باشند. سارا متیوز یک مشاور متخصص زنان است ، دکتر جان تولدانو متخصص کلینیک هورمون های زنان در کلینیک هورمون لندن و جکی مک کاسکر یک درمانگر تغذیه ای ثبت شده است.

تقریباً به نظر می رسد که یائسگی یک موضوع تابو است ، علی رغم اینکه هر زن مجردی در جهان از آن عبور خواهد کرد. واقعاً تعجب آور نیست ، این بازتاب دهنده نحوه صحبت زنان در مورد عادت ماهیانه است. بندرت می شنوید که زنی به یک گروه بزرگ برود و به اندازه جسورانه برنج بپرسد آیا کسی تامپون اضافی دارد؟ بلکه با زمزمه ای مبهوت مطرح شده است.

ما امیدواریم که این یک منبع مطمئن و مفید از اطلاعات در مورد “تغییر” باشد.

یائسگی چیست

سارا متیوز توضیح می دهد: “این سنی است که در آخرین زن قاعدگی می گذرد.” “این برای زنان انگلستان حدود 51. است. در آن زمان هیچ تخم مرغی در تخمدان های او باقی نمانده است.” بنابراین از نظر فنی ، وقتی زنی دوازده ماه بدون پریود باشد می توان از آن به عنوان یائسگی یاد کرد. اما نه قبل از آن مرحله. “در دنیای غرب یک سال پس از آخرین قاعدگی شما زمانی است که به طور رسمی یائسگی تشخیص داده می شود ، اما تا آن زمان ما در دوره یائسگی هستیم و این مرحله ای است که سطح استروژن و پروژسترون شروع می شود جکی مک کلاسکر ، که در 30 سالگی یائسگی زودرس را تجربه کرد ، اضافه می کند. این همان نقطه ای است که در آن هنگام شروع علائم زنان مانند گرگرفتگی (در مورد موارد زیر). ماتیوز ادامه می دهد ، “دوره یائسگی می تواند قبل از یائسگی تا 10 سال قبل که قاعدگی هنوز منظم است و سطح هورمون طبیعی است. توانایی بارداری نیز تقریباً دو سال قبل از آخرین قاعدگی از بین رفته است.

علائم یائسگی چیست؟

شما در مرحله یائسگی علائمی را تجربه می کنید که همانطور که در بالا ذکر شد می تواند در هر زمان مختلف برای هر فرد رخ دهد و همه به تغییرات هورمون های شما برمی گردد. دکتر جان تولدانو توضیح می دهد: “پروژسترون در دهه گذشته تخلیه شده است ، بنابراین بسیاری از زنان دوره های سنگین تر و PMS بدتری را پشت سر می گذارند.” “سپس تخمدان ها تولید استروژن را متوقف می کنند – هورمونی که بسیاری از عملکردهای بدن زن را کنترل می کند – و این زمانی است که زنان احساس گرگرفتگی ، کم خلقی ، خشکی واژن ، ضعف حافظه و سردرد می کنند. علاوه بر این ، تستوسترون نیز کاهش می یابد ، که باعث انرژی کم ، میل جنسی پایین و قدرت عضلانی کمتر و اعتماد به نفس پایین تر می شود.

زن جلوی فن خنک کننده نشست - یائسگی

علائم زیادی وجود دارد که وقتی در این مرحله هستید ، رخ می دهد ، بعضی از آنها بیشتر از دیگران است. به گفته متیوز ، حدود 88٪ از زنان در مرحله یائسگی گرگرفتگی را تجربه می کنند.

  • خشکی پوست
  • خشکی واژن
  • گرگرفتگی
  • فراموشی
  • افسردگی
  • خلق و خوی کم
  • عرق شبانه
  • دوره های نامنظم
  • اضطراب
  • تپش قلب
  • موارد وحشت زدگی
  • کاهش میل جنسی
  • رنگ های مشترک
  • مه مغز
  • بثورات پوستی
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • افزایش وزن
  • آکنه
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • نیاز به رفتن به حلقه بیشتر
  • افزایش نشت ادرار
  • میگرن
  • حساسیت به پستان
  • مشکل کنار آمدن در محل کار
  • مشکلات رابطه
  • کم خوابی
  • خستگی

مک کاسکر توضیح می دهد: “ما بیوشیمی کاملاً جداگانه داریم.” بنابراین ، یائسگی یک فرد مانند یائسگی فرد دیگر نخواهد بود. این ژنتیک ، رژیم غذایی ، میزان استرسی است که در زندگی خود داشته ایم ، تفاوت های فرهنگی و غیره. ‘ دکتر تولدنانو موافق است ، “همه زنان تغییر هورمون ها را متفاوت تجربه می کنند. برخی از آنها ضعیف شده و احساس ناتوانی در عملکرد صحیح را دارند ، در حالی که برخی دیگر به سختی متوجه این تغییر می شوند. ‘

دکتر تالدانو می گوید: “ایده ای وجود دارد که زنان باید با کمترین شکایت از دوران یائسگی ادامه دهند.” “این تغییرات می تواند ویرانگر باشد و اغلب در یک زمان از زندگی اتفاق می افتد که تغییرات دیگری نیز وجود دارد مانند کودکان در حال بزرگ شدن و ترک خانه. مهم است که بدانید همه علائم قابل پیشگیری هستند و تغییرات جسمی قابل برگشت هستند. ‘

آیا برای تأیید یائسگی باید به پزشک مراجعه کنید؟

ماتیوز توصیه می کند که این کار را انجام دهید: “مشاوره با پزشک عمومی در مورد هرگونه علائمی که می تواند مربوط به یائسگی باشد ، صرف نظر از سن شما مفید است. یک آزمایش خون برای بررسی هورمون ها نشان می دهد که شما 1-2 سال از آخرین قاعدگی خود فاصله دارید یا خیر ، اما هنوز هم می توانید مدتها قبل از آن علائمی داشته باشید. اگر سطح هورمون های شما خوب باشد و قاعدگی منظم باشد و پزشک عمومی علل دیگر علائم شما را رد کند ، در این مرحله مراجعه به یک متخصص یائسگی مفید خواهد بود. ‘
یائسگی چه مدت طول می کشد؟

این س toال برای پاسخ دادن مستقیم نیست ، زیرا یائسگی در 12 ماه پس از آخرین قاعدگی تعریف می شود. با این حال ، مدت زمانی که یک زن در دوره یائسگی تجربه می کند ، یا علائم یائسگی به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. هیچ چیز در سنگ قرار ندارد. ماتیوز می گوید: “هیچ آزمایشی وجود ندارد که بتواند نشان دهد چه مدت است.” “زنان می توانند علائم را حداکثر 10 سال قبل از قطع قاعدگی شروع کنند ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که علائم پس از آخرین قاعدگی به طور متوسط ​​7.4 سال طول می کشد.”

بهترین روش یائسگی چیست؟

متیوز می گوید: “همه علائم اطراف یائسگی با درمان جایگزینی هورمون (HRT) بهبود می یابند.” “حدود 10 سال پیش ، HRT مطبوعات بدی دریافت کرد پس از یک مطالعه نشان داد که خطر لخته شدن خون و سرطان پستان را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. یافته ها اکنون رد شده و رژیم های HRT ایمن تری ایجاد شده است. ‘ دکتر تولدو با HRT موافقت می کند ، “بالا بردن هورمون های کم مصرف بهترین گزینه است. ترس ناشی از آن مطالعات و دیوانگی مطبوعات متعاقب آن هنوز باعث سردرگمی زنان می شود. خطر ابتلا به بیماری افزایش نمی یابد و در واقع خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها با HRT خاص کمتر است. ‘

یائسگی

در حالت ایده آل ، شما هم از استروژن و هم از پروژسترون تغذیه می کنید ، زیرا تعادل یکدیگر را حفظ می کنند. با جایگزینی استروژن در برابر بیماری های قلبی ، سکته های مغزی ، کلسترول بالا ، دیابت و پوکی استخوان محافظت می شوید. همچنین به تسکین گرگرفتگی کمک می کند. همچنین گزینه استروژن واژن وجود دارد که از خشکی واژن و علائم ادراری جلوگیری و آن را درمان می کند. ماتیوز این روش را به غیر از بیماران سرطانی پستان ، از یائسگی به بعد به همه بیماران خود توصیه می کند. جایگزینی پروژسترون می تواند خشکی و احساس خشکی پوست را متوقف کند و به شناخت و خواب کمک می کند.

تغییر در سبک زندگی شما همچنین می تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند. متیوز می گوید: “یک رژیم غذایی هیتی و ورزش ، خواب خوب و کارهایی که باعث خوشحالی شما می شود همه تأثیر مثبتی دارند.” تعدیل مصرف الکل ، قطع سیگار ، کنترل سلامتی شما فواید زیادی به همراه خواهد داشت. رفتار درمانی شناختی می تواند همراه با مدیتیشن باشد. دکتر تولدنانو نمی تواند بیشتر موافقت کند: “انتخاب شیوه زندگی سالم ، مانند رژیم غذایی بهتر ، ورزش بیشتر (به ویژه ورزش تحمل وزن برای حفظ سلامت استخوان ها) ، ترک سیگار ، کاهش وزن اضافی و کاهش مصرف الکل. مراقبه یا رفتار درمانی شناختی نیز می تواند واقعاً مفید باشد.

آیا رژیم یائسگی توصیه می شود؟

مک کاسکر به عنوان یک درمانگر تغذیه ، با زنان همکاری نزدیک می کند تا به آنها کمک کند تا در رژیم غذایی خود برای کمک به علائم تجدید نظر کنند. “جمعیت زنان آسیایی نسبت به ما در دنیای غرب تجربه بهتر یائسگی را دارند و یکی از اصلی ترین موارد رژیم آنها است. آنها یک رژیم غذایی بسیار مغذی و متراکم از غذاهای کامل ، حبوبات و سویای تخمیر شده سنتی دارند که حاوی فیتو استروژن هستند. اینها استروژنهای گیاهی طبیعی هستند و هنگامی که در طول دوره یائسگی میزان استروژن ما به شدت کاهش می یابد ، می توانند یک اثر خفیف استروژنی ایجاد کنند.

بنابراین نگاهی به رژیم خود بیندازید ، به ترکیب بشقاب خود نگاه کنید و سبزیجات را قهرمان خود کنید. 50٪ بشقاب شما باید سبزیجات باشد. باید چربی با کیفیت خوب ، هیچ چیز کم چربی و پروتئین با کیفیت خوب وجود داشته باشد. مواردی مانند حبوبات محصولات عالی ، توفو ، و تخمیر شده سویا هستند. تخم مرغ و لبنیات منابع بسیار خوبی از کلسیم و پروتئین هستند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد ، استروژن های محیطی ، استروژن های معروف به زنو استروژن یا مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هستند. اینها سیستم هورمون داخلی شما را مختل می کنند. این موارد از جمله بطری های پلاستیکی ، بسته بندی پلاستیکی و پارابن های موجود در محصولات پوستی به وجود می آیند. مک کاسکر توصیه می کند تا جایی که امکان دارد مواد ارگانیک خریداری کنید: این در مورد انجام مراحل کوچک برای کاهش بار سمی است. به عنوان مثال ، شما می توانید مایعات شستشوی خود را به مایعات طبیعی تر تغییر دهید. ‘

آیا چیزی وجود دارد که بخواهید خوانندگان ما در مورد یائسگی بدانند؟

دکتر تولدانو می گوید: “خودتان را به خاطر احساس خود سرزنش نکنید.” “از پزشکتان کمک بگیرید تا هورمونهای مورد نیاز برای تأمین مواد مورد نیاز خود را تأمین کند و اگر هنوز پریود هستید از استروژن استفاده نکنید (مگر اینکه تحت نظارت متخصص زنان باشد) ، فقط در این مرحله از پروژسترون استفاده کنید.

متیوز می افزاید: “از علائمی که ممکن است بوجود آید آگاه باشید ، از پزشک عمومی خود و در صورت لزوم از یک متخصص یائسگی کمک بگیرید.” در سکوت رنج نکش! کمی وقت بگذارید تا به آنچه اتفاق می افتد فکر کنید و اینکه چگونه می توانید سبک زندگی خود را برای کمک به آن تطبیق دهید. موارد کوچک عملی مانند لایه بندی لباس و داشتن پنکه و مقداری آب در کیف دستی ، ملحفه های نخی و یک اتاق خواب خنک می تواند تفاوت ایجاد کند. ‘

مک کاسکر توصیه می کند: “هر روز کمی شادی پیدا کنید.” ‘اگرچه زندگی می تواند واقعاً چرند و وحشتناک باشد ، برای خندیدن وقت پیدا کنید ، چیزی را پیدا کنید که قلب شما را بخواند و کمی شما را بلند کند. حتی در تاریک ترین لحظه ها.

خوشبختانه ، ما در جهانی زندگی می کنیم که مارک هایی وجود دارد که هدف آنها کمک به زنان در این مدت سخت است. به پایین بروید ، برای محصولی که ممکن است سفر یائسگی شما را کمی آسان کند

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>