هیپوکندریا چیست؟ 5 راه برای کنترل اضطراب سلامتی

[ad_1]

  • مخاطبانش از ماری کلر پشتیبانی می کنند. هنگام خرید از طریق پیوندهای موجود در سایت ما ، ممکن است در مورد برخی از کالاهایی که برای خرید انتخاب می کنید ، حق کمیسیون کسب کنیم.

  • حدود 20٪ از افراد در انگلیس از اضطراب سلامتی رنج می برند – و این در حال افزایش است.

    شما بخاطر اینکه جهان دوباره بازگشایی می شود ، کمی احساس نگرانی می کنید ، بخشیده خواهید شد – و به هر حال ، ما فقط با یک همه گیری جهانی روبرو شده ایم و متأسفانه میلیون ها زندگی را در این راه از دست داده ایم.

    اضطراب سلامتی معمولاً کمتر گزارش می شود ، اما تخمین زده می شود که تا 20٪ از مردم انگلیس را تحت تأثیر قرار دهد. در حالی که بیشتر در بزرگسالان دیده می شود ، می تواند کودکان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

    شاید تعجب آور نباشد ، با توجه به سالی که ما سپری کرده ایم ، موارد اضطراب مربوط به سلامتی و ورود مجدد در حال افزایش است. اما قبل از جستجو در مورد هیپوکندریا ، به ما کمک کنید.

    ما با دو متخصص پزشکی صحبت کرده ایم تا اضطراب سلامتی را برای شما از بین ببرند ، و همچنین نکات و بینش های اصلی آنها را برای مدیریت نگرانی های پس از قفل به اشتراک بگذارید.

    با اضطراب سلامتی بعد از COVID مبارزه می کنید یا فکر می کنید ممکن است هیپوکندریا باشید؟

    هیپوکندریا چیست؟

    به گفته شریل لیتگو ، پزشک متخصص و پیشرفته در بنندن سلامتی ، هیپوکندریا کسی است که با اضطراب سلامتی (“هیپوکندری”) زندگی می کند و واکنشهای بدنی طبیعی یا جزئی را به عنوان چیزی جدی تر تفسیر نادرست می کند.

    وی گفت: “حتی با اطمینان یک متخصص پزشکی ، ممکن است اضطراب آنها را وادار کند که فکر کنند و سلامتی خود را در معرض خطر قرار دهند. اضطراب سلامتی توصیف هرکسی است که نگران بیش از حد در مورد سلامتی خود باشد که ممکن است باعث رنج یا اختلال شود ، “او ادامه می دهد.

    Fatmata Kamara ، مشاور متخصص بهداشت روان در بوپا انگلستان ، با این نظر موافق است و اضافه می کند که هر چند گاه نگرانی در مورد سلامتی طبیعی است ، به خصوص اگر بیماری پزشکی دارید ، طبیعی است ، اما داشتن هیپوکندریا به معنای آن است که نگرانی های شما در مورد سلامتی زیاد خواهد شد.

    “اضطراب سلامتی ، که گاهی اوقات هیپوکندری نامیده می شود ، نوعی اختلال اضطراب است که در آن شما با نگرانی شدیدی از بیماری رنج می برید. شما ممکن است چنان نگران شوید که اضطراب زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد. “

    چرا اضطراب سلامتی در حال افزایش است درست است؟

    به گفته کارشناسان ، گذشته از ماده کوچک ، همه گیر جهانی ، یک مقدار کلی تغییر وجود دارد که می تواند اضطراب ایجاد کند.

    بعلاوه ، از همه ما خواسته شده است تا سطح بالاتری از آگاهی از سلامتی را داشته باشیم ، هر رسانه اجتماعی و رسانه ای از ما می خواهد که از سلامت آگاهی داشته باشیم. لیتگو به اشتراک می گذارد: “این می تواند ترس کسی را که قبلاً با اضطراب سلامتی دست و پنجه نرم می کند ، تشدید کند و حتی معتبر سازد.”

    ناگفته نماند که در طول سال گذشته دسترسی به اکثر شبکه های پشتیبانی معمول دشوارتر بوده است. لیتگو توضیح می دهد: “بسیاری از آنها به عنوان منبع اصلی اطلاعات و پشتیبانی خود به اینترنت روی آوردند.” وی افزود: “گذراندن وقت بیش از حد در اینترنت برای جستجوی نگرانی های سلامتی خود ، گاهی اوقات سایبروندری نامیده می شود و اغلب به جای اینکه اضطراب را کاهش دهد ، آن را تشدید می کند.

    8 نشانه اصلی اضطراب سلامتی

    Lythgoe توضیح می دهد: اضطراب سلامتی علائم بسیار مشابهی با سایر اختلالات اضطرابی دارد. اما کامارا تأکید می کند ، اگرچه برخی علائم و نشانه های رایج وجود دارد ، همه متفاوت هستند ، به این معنی که علائم را متفاوت تجربه می کنند.

    وی توضیح می دهد: “حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشید ، ممکن است بیش از حد نگران باشید که بیمار نیستید و به طور مداوم به دنبال اطلاعات بهداشتی به صورت آنلاین هستید.” او به اشتراک می گذارد: “کسی که اضطراب سلامتی را تجربه می کند نمی تواند به راحتی این احساسات را کنترل کند و ممکن است همیشه نداند دقیقاً از چه چیزی مضطرب است.”

    چند سرنخ مبنی بر اینکه ممکن است در سطح اضطراب سلامتی داشته باشید می تواند این موارد باشد:

    • قلب تند و سریع.
    • نفس نفس زدن
    • تعریق
    • با وجود اطمینان مکرر که همه چیز خوب است ، مشغول یک نگرانی بهداشتی هستیم.
    • مرتباً به پزشک عمومی ، بیمارستانها یا جستجوی آنلاین مراجعه کنید.
    • به دنبال معاینات و آزمایش های پزشکی مکرر برای اطمینان و توضیح علائم درک شده یا واقعی.
    • به طور مداوم نگران سلامتی و نگرانی در زندگی شخصی ، شغلی و خانوادگی شماست.
    • ایجاد سناریوهای “چه می شود” در مورد سلامتی. نگرانی در مورد “چه اتفاقی می افتد” باعث می شود تا از موقعیت های خاص رنج ببرد ، افراد ممکن است از ورزش ، معاشرت و … اجتناب کنند. استراتژی های اجتناب نه تنها تأثیرات کلی بر سلامتی دارند بلکه بر سلامت روان نیز تأثیر منفی می گذارند.

    5 نکته برای کنترل اضطراب سلامتی

    1. مصرف اخبار خود را مدیریت کنید

    فاطاما توصیه می کند ، اگر آنچه که می خوانید یا گوش می دهید احساس بیش از حد در شما ایجاد می کند یا اضطراب سلامتی شما را تشدید می کند ، وقت آن است که سعی کنید مصرف خود را کاهش دهید.

    “اگر قادر به توجه نیستید ، بدن شما تحت تأثیر آنچه می خوانید یا تماشا می کنید ، یا احساس تنش بیشتری می کنید یا علائم جسمی اضطراب را تجربه می کنید ، مانند قلب تند یا حالت تهوع ، او توصیه می کند خاموش شوید و سعی کنید توجه خود را به جای دیگری معطوف کنید.

    این را امتحان کن: او برای بیرون رفتن برای پیاده روی ، خواندن یا گوش دادن به موسیقی بیرون بروید – “او همه اینها می تواند به کاهش احساس اضطراب شما کمک کند”.

    2. افکار مضطرب را به چالش بکشید

    شاید شما همیشه بدترین نتیجه ممکن را تصور کنید یا وقتی کارها اشتباه می شود خود را مقصر می دانید. آشنا بنظر رسیدن؟

    فاطاما به اشتراک می گذارد: “هر الگوی فکری که باشید ، می توانید یاد بگیرید که این افکار اضطراب آمیز را به چالش بکشید و تجدید نظر کنید.”

    این را امتحان کن: با مشاهده و توزین شواهد سعی کنید نگرانی ها و فرضیات مربوط به سلامتی خود را به چالش بکشید. شاید نوشتن نگرانی های خاص خود برای شما مفید باشد. وی توصیه می كند: “جدول با دو ستون ، نگرانی های خود را در یك ستون ترسیم كنید ، و سپس در ستون دیگر افكار متعادل تر و مبتنی بر شواهد ،” “حتی اگر در ابتدا به روش خاصی فکر می کنید ، بازتاب می تواند به شما کمک کند تا نشان دهد که اولین برداشت شما واقعاً پایه نیست و این روش می تواند به کاهش نگرانی شما کمک کند.”

    3. به روال عادی خود ادامه دهید

    ما می دانیم که قبلاً آن را شنیده اید ، اما اهمیت یک روال سالم و منظم را دست کم نگیرید.

    “برداشتن گام هایی برای زندگی سالم تر نیز می تواند تفاوت واقعی در روحیه شما ایجاد کند. روز خود را برای یک ورزش منظم و تقویت کننده قلب اختصاص دهید ، زیرا این امر می تواند به کاهش استرس و افزایش سطح انرژی شما کمک کند. خواب کافی و داشتن یک رژیم غذایی متعادل نیز می تواند احساس اضطراب شما را کاهش دهد. “

    این را امتحان کن: اگر به دلیل اضطراب سلامتی خود از فعالیت های منظم خود اجتناب کرده اید (به عنوان مثال معاشرت با دوستان خود) ، سعی کنید گام های کوچک – اما دست یافتنی – بردارید تا به تدریج به آنچه دوست دارید برگردید.

    “چرا قصد ندارید با یکی از دوستان نزدیک خود در خارج از پارک معاشرت کنید یا زمانی را برای یک تمرین در باغ اختصاص دهید؟ بیرون بودن و گذراندن اوقات در طبیعت برای احساس خوب بودن ما بسیار مهم است ، خصوصاً اگر از اضطراب رنج می برید. “

    4- آنچه برای شما مفید است پیدا کنید

    این کارشناس به اشتراک می گذارد: اضطراب سلامتی می تواند تمام کننده باشد ، بنابراین بسیار مهم است که به خودتان استراحت دهید و هر روز مدتی را برای استراحت اختصاص دهید. او به اشتراک می گذارد: “ما برای حفظ سلامتی بدن خود با ورزش روتین ایجاد می کنیم ، بنابراین همه ما باید برای سلامت روان خود نیز همین کار را انجام دهیم.”

    این را امتحان کنید: این ممکن است در ابتدا یک چالش باشد ، اما مهم است که پیدا کنید چه چیزی برای شما مفید است ، چه این یک پیاده روی 15 دقیقه ای باشد یا جلسات منظم ذهن آگاهی. وی می پرسد: “شما می توانید از روشهای مختلفی مانند مدیتیشن ، تنفس و یوگا استفاده کنید – چرا چند مورد را امتحان نکنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید؟”

    5. به دنبال پشتیبانی باشید

    یادآوری آن مهم است در آنجا اضطراب سلامتی پشتیبانی می شود. “این می تواند احساس راحتی کند که در مورد نگرانی های خاص سلامتی و احساسات شما باز شود. این ممکن است یک دوست ، خویشاوند یا پزشک عمومی شما باشد. “

    همچنین توجه داشته باشید که سازمان های حمایتی مانند سامری ها و مایند برای کمک به آنها هستند.

    چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

    توجه داشته باشید ، اگر هرکدام از علائم فوق را تجربه کردید ، باید به پزشک عمومی مراجعه کنید ، زیرا دامنه درمانی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند ، کامارا را به اشتراک می گذارد.

    یکی از راه های آزمایش اینکه آیا زمان مراجعه به پزشک عمومی است این است که از خود بپرسید: آیا وقتی بیماری را می خوانید یا می شنوید علائم مشابهی را تجربه می کنید یا یادداشت می کنید؟ اگر حسی در بدن خود مشاهده کردید ، فکر کردن در مورد چیز دیگری مشکل است؟ و سرانجام ، آیا شما دائماً نگران آن احساس هستید؟

    Lythgoe توضیح می دهد که در تمرینات عمومی ، آنها از این سوالات برای کمک به شما در شناسایی اضطراب سلامتی استفاده می کنند.

    وی افزود: “اگر احساس می كنید كه هر سه یا هر سه س toال مربوط به شماست ، شایسته است كه این موارد را با پزشك عمومی خود در میان بگذارید. پزشک عمومی شما می تواند نگرانی های شما را بپذیرد و از شما برای مدیریت این نگرانی ها پشتیبانی کند. “

    Leave a reply

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>