چالش سلامتی: عزیزانتان را کمی بیشتر بغل کنید

[ad_1]

همه ما ارتباط را از دست داده ایم – به خصوص آغوش. امروز سعی کنید کمی بیشتر از حد معمول کسی را در آغوش بگیرید. هنگامی که آماده جلوگیری از آغوش هستید ، به خود یادآوری کنید که فقط برای پنج ثانیه دیگر نزدیک بمانید. در حال حاضر بمانید و هنگام لذت بردن از آغوش ، با تمام حواس خود هماهنگ شوید.

در طی همه گیری ، ما در مورد بغل کردن دوستان ، غریبه ها و حتی اعضای خانواده که با ما زندگی نمی کردند محتاط بودیم. اما اکنون ، با واکسیناسیون بیشتر افراد ، می توانید دوباره آغوش بگیرید.

به طور شگفت آور مجموعه ای از علوم وجود دارد که به مزایای سلامتی آغوش آغشته است. نتیجه گیری گسترده این است که آغوش برای شما خوب است. آغوش نه تنها به شما کمک می کند تا بهتر با استرس زندگی روزمره کنار بیایید ، بلکه با تغییرات جسمی مفیدی در بدن نیز همراه است.

در یک مطالعه ، بغل کردن در بین ورزشکاران المپیکی بررسی شد و مشخص شد که میانگین آغوش گرفتن حدود سه ثانیه طول می کشد. تحقیقات دیگر نشان داده است وقتی زنان از همسر خود در آغوش می گیرند ، در شرایط استرس زا ، سطح کورتیزول کمتری دارند. همچنین نشان داده شده است که آغوشهای مکرر شریک زندگی باعث کاهش فشار خون و افزایش اکسی توسین می شود ، هورمونی آرام بخش که می تواند استرس را کاهش دهد و احساس ارتباط را تقویت کند.

یک مطالعه واقعاً چشمگیر ، در آغوش گرفتن و داشتن سیستم ایمنی قوی تر را نشان می دهد. محققان هر روز 404 بزرگسال را به مدت دو هفته در مورد لحظات درگیری در روز خود و اینکه آیا کسی را بغل کرده اند بررسی کردند. پس از بررسی ، همه افراد در این مطالعه موافقت کردند که محققان با استفاده از قطره بینی که حاوی نوعی ویروس رینو ویروس یا آنفلوانزای خفیف است ، آنها را با ویروس سرماخوردگی آلوده کنند. سپس شرکت کنندگان به مدت پنج یا شش روز در قرنطینه قرار گرفتند و بعداً نمونه خون دادند تا محققان بتوانند پاسخ ایمنی خود را بسنجند.

قرار گرفتن در معرض ویروس سرماخوردگی بیماری شما را تضمین نمی کند. اغلب سیستم ایمنی بدن شما می تواند با میکروب ها مقابله کند. اما تحقیقات دیگر نشان داده است که وقتی افراد استرس و تعارض زیادی در زندگی خود دارند ، پاسخ ایمنی بدن آنها از شدت کمتری برخوردار است و احتمال بیماری آنها بیشتر است.

در این مطالعه ، محققان دریافتند هنگامی که افراد در روز تعارض داشته و یا آغوش کمتری دارند ، احتمال بیماری آنها بیشتر است. آغوش بیشتر محافظت کننده بود.

شلدون کوهن ، استاد روانشناسی در کارنگی ملون ، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت ، گفت: “ما دریافتیم که بغل کردن به عنوان یک مانع استرس عمل می کند.” وی افزود: “افرادی كه زیاد بغل می شوند از تأثیرات منفی درگیری های متعدد محافظت می شوند. مقادیر کمتری در آغوش ، خطر بیمار شدن را در افرادی که درگیری زیادی دارند افزایش می دهد. “

این مطالعه به این معنی نیست که در آغوش کشیدن همیشه سیستم ایمنی بدن شما تقویت می شود. ممکن است همه آغوش ها به عنوان شاخص حمایت اجتماعی عمل کنند. چندین مطالعه نشان می دهد که احساس سطح بالای حمایت اجتماعی برای سلامتی شما مفید است.

در یک مطالعه مرتبط در سال 2018 ، محققان از همان مجموعه داده ها استفاده کردند تا ببینند بغل گرفتن چگونه بر روحیه افراد تأثیر می گذارد. در میان افراد مورد مطالعه ، درگیری در روزگارشان منجر به خلق و خوی ضعیف تری شده و احساسات بد تا روز بعد در آن گیر کرده است. اما در روزهایی که مردم هم درگیری و هم در آغوش گرفتن را تجربه می کردند ، احساس بهتری داشتند. مایکل مورفی ، استادیار تحقیقات علوم روانشناسی در دانشگاه تکزاس تگزاس که رهبری تحقیق در مورد آغوش 2018 را بر عهده داشت ، گفت که او در میان یک مطالعه جدید 400 نفره قرار دارد که ارتباط بین آغوش و کنار آمدن با تعارض ، از جمله اینکه آیا بهتر است آغوش از طرف شخصی که با او می جنگید بیاید – یا اگر آغوشی انجام شود.

دکتر مورفی گفت: “آغوش به ما کمک می کند احساس حمایت و ارتباط بیشتری داشته باشیم و می توانند احساس اضطراب را آرام کرده و توانایی ما را برای کنار آمدن با تجربیات دشوار بهبود بخشند.” “به نظر می رسد لمس پشتیبانی به عنوان یک یادآوری ساده و در عین حال قوی و قدرتمند عمل می کند که ما در زندگی خود افرادی را داریم که به ما عشق می ورزند و از آنها مراقبت می کنند.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>