چگونه تمرین با وزنه چربی می سوزاند

[ad_1]

قبل و بعد از این فرآیند ، محققان خون ، بافت بیوپسی ، مایعات سانتریفیوژ کشیدند و به طور میکروسکوپی به دنبال وزیکول ها و سایر تغییرات مولکولی در بافت ها گشتند.

آنها به مقدار زیادی اشاره کردند. عضلات پای جوندگان قبل از تمرین وزنی بداهه خود ، قطعه خاصی از ماده ژنتیکی را که به عنوان miR-1 شناخته می شود ، پر می کند و رشد عضلات را تعدیل می کند. در عضلات نرمال و غیر آموزش دیده ، miR-1 ، یکی از گروه رشته های کوچک ماده ژنتیکی موسوم به microRNA ، ترمز عضله سازی را حفظ می کند.

پس از ورزش مقاومت جوندگان ، که شامل راه رفتن در اطراف بود ، عضلات پای حیوانات از miR-1 تهی به نظر می رسید. در همان زمان ، وزیکول های موجود در جریان خون آنها مانند بافت چربی در نزدیکی با مواد دیگر شلوغ شده است. به نظر می رسد ، دانشمندان نتیجه گرفتند که سلول های عضلانی حیوانات به نوعی آن دسته از میکرو RNA ها را که هیپرتروفی را عقب می اندازند ، به وزیکول بسته بندی کرده و در سلول های چربی همسایه قرار می دهند ، و سپس به عضلات اجازه رشد فوری می دهند.

دانشمند تعجب کرد اما miR-1 با رسیدن چربی چه کاری انجام می داد؟ برای فهمیدن ، آنها وزیکولهای موشهای آموزش دیده با وزن را با یک رنگ فلورسنت مشخص کردند ، آنها را به حیوانات آموزش ندیده تزریق کردند و مسیرهای حباب درخشان را ردیابی کردند. دانشمندان مشاهده کردند که وزیکول ها از چربی متوقف می شوند ، سپس محموله miR-1 خود را حل کرده و در آنجا قرار می دهند.

اندکی بعد ، برخی از ژنهای موجود در سلولهای چربی بیش از حد مورد استفاده قرار گرفتند. این ژن ها به منظور تجزیه چربی به اسیدهای چرب کمک می کنند ، که سلول های دیگر می توانند از آنها به عنوان سوخت استفاده کنند و باعث کاهش ذخیره چربی می شوند. در واقع ، تمرینات وزنه ای باعث کاهش چربی در موش ها با ایجاد وزیکول در عضلات می شد که از طریق سیگنال های ژنتیکی به چربی ها می گفت زمان آن است که خود را از هم جدا کنند.

جان جی. مک کارتی ، استاد فیزیولوژی دانشگاه کنتاکی ، که نویسنده این مطالعه با دانشجوی تحصیلات تکمیلی خود ایوان جی وچتی جونیور و دیگر همکارانش بود ، گفت: “این روند فقط چشمگیر بود.”

گرچه موش ها مردم نیستند. بنابراین ، به عنوان جنبه نهایی مطالعه ، دانشمندان خون و بافت مردان و زنان سالم را که یک تمرین خسته کننده با وزن پایین بدن را انجام داده بودند ، جمع کردند و تأیید کردند که مانند موش ها ، میزان miR-1 در عضلات داوطلبان نیز وجود دارد. پس از بلند کردن آنها کاهش یافت ، در حالی که مقدار وزیکول های حاوی miR-1 در جریان خون آنها افزایش یافت.

البته ، این مطالعه بیشتر روی موش ها انجام شده و به این منظور طراحی نشده است كه به ما بگوید كه برای افزایش حداكثر میزان تولید وزیكول و چربی سوزی باید چند بار یا به شدت بلند شویم. دکتر مک کارتی گفت ، حتی در این صورت ، نتایج به عنوان یک یادآوری مهم است که “توده عضلانی برای سلامتی متابولیک بسیار مهم است” و ما هر بار که وزنه ای را بالا می بریم شروع به ساختن آن توده می کنیم و بافتهایمان را مکالمه می کنیم.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>