یائسگی: 10 واقعیت از جنس ، افسانه ها و یائسگی


  • مخاطبانش از ماری کلر پشتیبانی می کنند. هنگام خرید از طریق پیوندهای موجود در سایت ما ، ممکن است در مورد برخی از کالاهایی که برای خرید انتخاب می کنید ، حق کمیسیون بدست آوریم.

  • جنس ، افسانه ها و یائسگی کانال 4 واقعیت های دوران یائسگی – و یائسگی – را با داستان های قدرتمند در زندگی واقعی برجسته می کند.

    این هفته ، داوینا مک کال با یک کانال ویژه ویژه 4 ساعته روبرو شد رابطه جنسی ، افسانه ها و یائسگی. به مدت 60 دقیقه ، او صریحاً در مورد درمان جایگزینی هورمون (HRT) خود صحبت کرد و با پزشکان و متخصصان در مورد چگونگی یائسگی ، یائسگی زودرس ، از بین رفتن یائسگی و درمانهای مختلف برای هر سه صحبت کرد که هنوز تابو است.

    بنابراین ، دقیقاً چه است در دوره یائسگی و از کجا می دانید که علائمی را تجربه می کنید؟

    ما از یک متخصص خواسته ایم که آن را برای شما تجزیه کند. خود مک کال در سن 44 سالگی از پری یائسگی عبور کرد. برای کنترل علائم خود ، او شروع به استفاده از درمان جایگزینی هورمون کرد ، اما اظهار داشت که در آن زمان ، او بسیار شرم آور بود و به هیچ کس گفت. به او نیز توصیه نشد ، زیرا “پیر و ناپسند” بود.

    این نکته کل مستند است – شروع به شکستن بسیاری از افسانه های یائسگی و شکستن کلاله ای که هنوز هم اتفاق طبیعی را احاطه کرده است.

    بیشتر افرادی که خود را زن می دانند در دوره ای از زندگی یائسه می شوند و بنابراین نحوه گفتگو در مورد آن – و درمان افرادی که آن را تجربه می کنند – باید تغییر کند. کارها در مسیر درست پیش می روند و کمبود آموزش و آگاهی به آرامی تغییر می کند ، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

    این یک مبارزه ساده نیست – هر ساله ، حدود 13 میلیون زن در انگلیس تحت یائسگی را تجربه می کنند و بسیاری از آنها تحت درمان جایگزینی هورمون قرار می گیرند. با این حال ، در سال 2002 ، یک مطالعه اصلی ابتکار بهداشت زنان (WHI) نشان داد که برخی HRT ها خطر ابتلا به سرطان پستان و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. پس از انتشار یافته ها ، مجله پزشکی انگلیس گزارش داد كه 58٪ از زنان مصرف HRT را متوقف كردند.

    مرتباً بخوانید برای همه مواردی که باید در مورد یائسگی ، درمان جایگزینی هورمون – و راهنمایی در مورد مراجعه به پزشک عمومی خود بدانید.

    بنابراین ، دوره یائسگی چیست؟

    به گفته نویسنده پرفروش کتاب یائسگی ذهنی سوفی فلچر ، یائسگی به سادگی به علائمی اشاره می کند که در ماهها یا سالهای منتهی به یائسگی تجربه خواهید کرد.

    طبق وب سایت NHS ، “مدت و شدت علائم از زن به زن دیگر متفاوت است” و علائم می توانند قبل و بعد از یائسگی یا بعد از یائسگی روی شما تأثیر بگذارند. “به طور متوسط ​​، بیشتر علائم از آخرین قاعدگی شما حدود چهار سال طول می کشد. با این حال ، از هر 10 زن ، حدود 1 نفر آنها را تا دوازده سال تجربه می کند. “

    فلچر توضیح می دهد: “در دوران یائسگی ، هورمون های شما شروع به جابجایی می کنند.” “ما معمولاً با کاهش پروژسترون و استروژن آشنا هستیم ، اما هورمونهای دیگری مانند تستوسترون نیز فروکش می کنند و می توانند بر روحیه ، میل جنسی و سلامت عمومی شما تأثیر بگذارند.”

    در چه سنی متوسط ​​زن در دوره یائسگی به سر می برد؟

    سوال خوب – اگرچه ، در اینجا توجه داشته باشید ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. فلچر توضیح می دهد: “تجربه همه متفاوت است.”

    او به اشتراک می گذارد: “از هر 100 زن 1 نفر آن را قبل از چهل سالگی تجربه می کند ، و برخی از دختران آن را از اوایل نوجوانی پشت سر می گذارند ، هرچند که این اتفاق نادر است.”

    اگرچه فلچر توضیح می دهد که تعریف آن از زمان شروع یائسگی بسیار آسان نیست. وی توضیح می دهد: “اگرچه هورمون ها زودتر شروع به كاهش می كنند ، اما بیشتر زنان تا اوایل تا اواسط دهه 40 متوجه تغییرات جسمی یا عاطفی نمی شوند.” وی ادامه می دهد: “برخی از افراد تعریف می کنند که وقتی قاعدگی شما شروع به تغییر می کند ، اما بسیاری از خانمها می توانند اثرات پروژسترون پایین تر ، مانند یک روحیه پایین یا افسردگی ، قبل از این اتفاق را تجربه کنند.”

    طبق وب سایت NHS ، یائسگی به طور معمول در سنین 45 تا 55 سالگی اتفاق می افتد و میانگین سنی یائسگی در این خانم 51 سال است.

    علائم اصلی ورم یائسگی چیست؟

    فلچر تأكید می كند كه علائم شما – و به طور كلی تجربیات مربوط به پریمنوپوز – به جایی كه در چرخه پره یائسگی هستید بستگی خواهد داشت.

    با این حال ، در مراحل اولیه یائسگی ، با افت پروژسترون ، او مشترک است که ممکن است تجربه کنید:

    • اضطراب شدید
    • نوسانات خلقی
    • افسردگی
    • احساس ناخوشی
    • مشکل خوابیدن
    • دوره های سنگین
    • سردرد
    • PMS
    • خشکی پوست
    • کم پشت شدن مو
    • درد مفصل
    • افزایش وزن
    • اختلالات خواب
    • گرگرفتگی
    • خشکی واژن

    و با ادامه حاملگی یائسگی؟ او توضیح می دهد: “استروژن شما شروع به کاهش بیشتر می کند و علائم جسمی دیگر ممکن است شروع شود.” وی تأکید می کند که درمان ساده و زندگی را تغییر می دهد ، بنابراین اگر هر یک از علائم فوق را مشاهده کردید به پزشک عمومی مراجعه کنید.

    دوره یائسگی چیست؟  زنی که از HRT استفاده می کند

    بنابراین ، درمان جایگزینی هورمون چیست – و آیا بی خطر است؟

    بنابراین شما می دانید که دوره یائسگی چیست و چگونه علائم را شناسایی کنید. اما آیا می دانید چگونه علائم خود را درمان کنید ، آیا باید به آن توجه شود؟

    باز هم ، طبق وب سایت NHS ، درمان جایگزینی هورمون – همان HRT که داوینا در مورد آن صحبت می کند – اغلب برای “تسکین” علائم یائسگی تجویز می شود. آنها توضیح می دهند که این کار با جایگزینی هورمون هایی که در هنگام نزدیک شدن به یائسگی در سطح پایین تری هستند ، جایگزین می شود.

    تصور می شود که در گرگرفتگی ، تعریق شبانه ، تغییرات خلقی ، از دست دادن میل جنسی و موارد دیگر کمک کند.

    مانند هر دارویی ، این خطرات نیز به همراه دارد ، اما موضع رسمی در مورد HRT ، با وجود یافته های مطالعه 2002 ، این است که HRT “به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (از جمله بیماری های قلبی و مغزی) را قبل از 60 سالگی افزایش نمی دهد. “

    4 نکته برای مدیریت علائم دوره یائسگی

    1. خود را آموزش دهید

    شما انتخاب نمی کنید مگر اینکه در مورد گزینه های خود اطلاعاتی کسب کنید ، Fletcher به اشتراک می گذارد.

    وی ادامه می دهد: “مراقبت از یائسگی می تواند ناچیز باشد – مطلع بودن به این معنی است که می توانید در مورد درخواست حمایت مناسب فعال باشید.”

    2. حرکت کنید

    فلچر به اشتراک می گذارد که بدن شما باید در طول دوره یائسگی به خوبی به ورزش های تحمل کننده وزن پاسخ دهد.

    وی توضیح می دهد: “به تمرینات قدرتی ، یوگا و پیاده روی فكر كنید – اینها همه تمریناتی هستند كه می توانند هم از نظر احساسی و هم از نظر جسمی شما را بهبود بخشند.

    3. مراقبت از خود را تمرین کنید

    به نظر ساده می رسد ، اما برای مقابله با علائم آزار دهنده تری که یائسگی روی شما می گذارد ، واقعاً می تواند مثر باشد.

    فلچر به اشتراک می گذارد: “هر چیزی که به خواب کمک کند ، اضطراب را کاهش دهد یا به طور کلی احساس خوبی ایجاد کند ، یک امتیاز مثبت است.” راهنمای ما برای دستیابی به بهترین ایده های مراقبت از خود ممکن است کمک کند.

    4. پشتیبانی دریافت کنید

    در نهایت ، متخصصان می دانند که چگونه می توانند به شما و علائم شما کمک کنند. فلچر به اشتراک می گذارد: “حتی گفتگو با دوستان نیز می تواند کمک کند – ما فقط در مورد آن به اندازه کافی صحبت نمی کنیم.” “هرچه بیشتر مشترک باشیم ، می توانیم از یکدیگر حمایت کنیم.”

    Leave a reply

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>