7 دلیل از دست رفتن دوره قاعدگی ، به علاوه زمان مراجعه به پزشک


  • مخاطبانش از ماری کلر پشتیبانی می کنند. هنگام خرید از طریق پیوندهای موجود در سایت ما ، ممکن است در مورد برخی از کالاهایی که برای خرید انتخاب می کنید ، حق کمیسیون دریافت کنیم.

  • در حال حاضر از هر 5 زن 1 نفر از مشکلات قاعدگی مربوط به COVID رنج می برد.

    در بهترین زمان ها می توان دلایل یک دوره از دست رفته را سخت تشخیص داد. آیا این یک مشکل هورمونی است؟ آیا شما به اندازه کافی غذا می خورید؟ آیا بیش از حد ورزش می کنید؟ یا ممکن است یک بیماری زمینه ای جدی تر مانند PCOS یا آندومتریوز باشد؟

    اما جالب اینجاست که به نظر می رسد مشکلات قاعدگی در حال افزایش است. آیا می دانید؟ مطالعات نشان داده است که از هر 5 زن 1 نفر در حال حاضر از مشکلات قاعدگی مربوط به COVID رنج می برند. چندین نظرسنجی خود گزارش شده نشان می دهد که این رقم می تواند به 30٪ نیز برسد.

    این اساساً یک پنجم زنانی است که گزارش می دهند از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر ، TOTM آنها نامنظم شده است. اما چرا؟ و چطور؟

    طبق گفته دکتر سارا بروور ، مدیر پزشکی Healthspan ، اگر مدت زمان بین هر یک از دیگر ، به علاوه مدت خونریزی و میزان خونریزی شما ، از نظر خونریزی تا خونریزی متفاوت باشد ، قاعدگی شما “نامنظم” طبقه بندی می شود. او به اشتراک می گذارد: “قاعدگی های نامنظم در اوایل نوجوانی و دوباره با نزدیک شدن به یائسگی شایع است.” “بعلاوه ، بسیاری از خانمها پریود خود را گاهاً نامنظم می دانند. عدم تخمک گذاری در زنان با چرخه قاعدگی طبیعی غیر طبیعی اتفاق می افتد. “

    اما اگر اکنون به این فکر می کنید که چرا – ما در دو پزشک طناب زده ایم تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم. همچنان بخوانید تا راهنمایی کنید که اگر خونریزی ماهانه در همه جا وجود دارد ، به علاوه همه دلایل از دست رفتن دوره قاعدگی ، چه کاری باید انجام دهید.

    دلایل از دست رفتن عادت ماهانه: زنی روی مبل دراز کشیده و شکم خود را گرفته است

    7 دلیل برای از دست رفتن دوره قاعدگی

    بارزترین دلیل برای از دست دادن قاعدگی بارداری است ، اما وقتی این مسئله را رد کردید ، چه دلیل دیگری می تواند باشد؟ به گفته دکتر Brewer ، در نتیجه موارد زیر ممکن است قاعدگی نامنظم باشد.

    1. استرس بدنی (به عنوان مثال ورزش بیش از حد ؛ فشار قفل)
    2. استرس عاطفی (به عنوان مثال استرس همه گیر COVID-19 ، سوگواری ، افسردگی)
    3. کاهش قابل توجه وزن (به عنوان مثال بی اشتهایی عصبی)
    4- غده تیروئید بیش از حد فعال یا کم کار
    5. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
    6. مشکلات زنان ، مانند تومور تخمدان
    7. نزدیک شدن به یائسگی.

    او همچنین اظهار داشت که یک دوره نامنظم و سنگین که دیر هم بود می تواند به دلیل سقط جنین باشد. وی تأکید می کند: “اگر فکر می کنید این ممکن است چنین باشد ، همیشه به دنبال مشاوره پزشکی باشید.”

    چرا همه گیری در دوره های ما تأثیر داشته است؟

    به گفته نارندرا پیسال ، مشاور متخصص زنان و زایمان در متخصص زنان در لندن ، آنها تعداد بیشتری از مسائل مربوط به دوره را در کلینیک های خود مشاهده کرده اند.

    اما چرا؟ پاسخ کوتاه: افزایش استرس ، اضطراب و حجم کار و دسترسی کمتر آسان به پزشکان و کلینیک های GP. “چندین عامل مسئول هستند. اینها شامل اضطراب و استرس ناشی از بیماری همه گیر و قفل شدن ، افزایش حجم کار برای زنان به دلیل تحصیل در خانه و کار در خانه است ، و تأثیر عفونت COVID بر سلامت عمومی و تولید مثل را فراموش نکنید. “

    دلیل از دست رفتن قاعدگی: یک پد پریود روی زمینه صورتی

    اگر پریود شدم چه کاری باید انجام دهم؟

    اول چیزهای مهم – اگر اصلاً شک دارید که می توانید انتظار داشته باشید ، تست بارداری انجام دهید.

    دکتر بروور توصیه می کند که از آنجا ثبت زمان ثبت خونریزی مهم باشد. وی توضیح می دهد: “اگر از دست دادن خون واژن شما نامنظم باشد ، این ممکن است به شما کمک کند که دوره های قاعدگی نامنظم را از دوره های منظم تشخیص دهید و خونریزی غیر قاعدگی نامنظم را در این بین مشخص کنید.”

    توجه داشته باشید: دکتر توضیح می دهد که خونریزی نامنظم غیر چرخه ای (معروف به علت قاعدگی طبیعی) به عنوان متوراژیا وی توصیه می کند: “این همیشه برای کشف علت نیاز به تحقیق دارد ، بنابراین قرار ملاقات با پزشک عمومی خود را ثبت کنید.”

    6 نکته برای مقابله با یک دوره از دست رفته

    1. چرخه “عادی” خود را بشناسید

    طبق پیسال ، پیگیری چرخه خود را دنبال کنید. او به اشتراک می گذارد: “برنامه های زیادی برای گوشی های هوشمند وجود دارد که به شما کمک می کنند.” ما Clue ، Flo و Glow را دوست داریم.

    توجه داشته باشید که یک چرخه “طبیعی” می تواند از 21 تا 42 روز بین خونریزی داشته باشد. پیسال اطمینان می دهد: “این کاملا منظم است.”

    2. اطمینان حاصل کنید که سبک زندگی متعادلی دارید

    ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما با مراقبت از خود بهتر می توان از بسیاری از مشکلات قاعدگی جلوگیری کرد. پیسال توصیه می کند: “اطمینان حاصل کنید که از تغذیه متعادل ، ورزش منظم و خواب کافی برخوردار هستید و وزن بدن را سالم نگه دارید.” وی ادامه می دهد: “همه آنها فاکتورهای مهمی در حفظ یک چرخه قاعدگی منظم هستند.”

    راهنمای ما برای عشق به خود را راد کنید ، در حالی که اینجا هستید – این به شما کمک می کند.

    3. یک الگوی را امتحان کنید و متوجه آن شوید

    بنابراین ، پریود شما کمی به تأخیر می افتد یا کمی زود است. بلافاصله وحشت نکنید ، سهام Pisal. وی گفت: “هیچ جای نگرانی وجود ندارد مگر اینکه به الگویی پایدار تبدیل شود.” وی توضیح می دهد: “همه چیز را زیر نظر داشته باش – معمولاً چرخه به حالت عادی برمی گردد.”

    4. مراقب پرچم های قرمز باشید

    باز هم ، اگر پریودهای شما مرتباً نامنظم شد ، وقت آن است که یک قرار ملاقات با پزشک عمومی را رزرو کنید. علائم دیگر پرچم قرمز عبارتند از:

    • خونریزی طولانی مدت
    • جریان شدیدتر
    • خونریزی بین پریود
    • خونریزی بعد از رابطه جنسی.

    5- مراقبت از خود را تمرین کنید

    نکته برتر Pisal: از مواردی که می تواند مراقبت از خود را خسته کننده کند ، نادیده نگیرید.

    وی توضیح می دهد: “این شامل غربالگری دهانه رحم هنگام دعوت شدن ، بازبینی پیشگیری از بارداری در صورت لزوم و مراقبت از خود در دوره قبل از قاعدگی و قاعدگی است.”

    6. تعادل هورمونی سالم داشته باشید

    به نظر ترسناک است ، واقعاً نیست حفظ هورمون ها اساساً به معنای خوب غذا خوردن و مراقبت از خودتان است. برای تعادل هورمون سالم ، دکتر Brewer به شما توصیه می کند:

    • رژیم غذایی سالم ، کم چرب و ترجیحاً ارگانیک داشته باشید
    • حداقل پنج قسمت میوه و سبزیجات در روز بخورید
    • از اسیدهای چرب ضروری مانند مغزها ، دانه ها ، نبض ها و ماهی ها استفاده کنید
    • مراقب مصرف شکر و نمک باشید
    • از راحتی ، غذاهای از قبل پردازش شده و مواد افزودنی خودداری کنید – تا حد امکان وعده های غذایی خانگی بخورید
    • مراقب مصرف الکل خود باشید
    • مراقب مصرف کافئین خود باشید – بیش از سه نوشیدنی کافئین در روز هدف نداشته باشید
    • هرگز از یک وعده غذایی به ویژه صبحانه صرف نظر نکنید
    • مایعات زیادی به خصوص آب بنوشید.

    یادداشت نهایی: از گفتگو در مورد نگرانی های خود نترسید یا خجالتی باشید ، Pisal به اشتراک می گذارد. “خواه در رسانه های اجتماعی باشد ، با مدیر خط خود ، یا با دوستان و خانواده خود ، شکستن تابو در مورد قاعدگی مهم است. وقت آن رسیده است که صحبت در مورد سلامتی زنان را عادی کنیم. “

    Leave a reply

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>