Dominion از Fox News شکایت می کند ، ادعای افترا در پوشش انتخابات را دارد

[ad_1]

فاکس نیوز و مالک قدرتمند آن ، روپرت مورداک ، با دومین دادخواست بزرگ افترا در ارتباط با پوشش این شبکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 روبرو هستند ، جبهه ای جدید در نبرد قانونی در حال رشد بر سر اطلاعات غیر رسانه ای و پیامدهای آن.

در آخرین پس لرزه تلاش دونالد جی ترامپ برای تضعیف پیروزی رئیس جمهور بایدن ، Dominion Voting Systems ، یک شرکت فناوری انتخاباتی که در مرکز نظریه توطئه بی اساس طرفدار ترامپ در مورد دستگاه های رای گیری تقلبی قرار داشت ، روز جمعه دادخواست را به اتهام فاکس نیوز مطرح کرد پیشبرد دروغی که باعث از بین رفتن شهرت و تجارت آن شود.

Dominion که درخواست دادرسی هیئت منصفه را دارد ، حداقل 1.6 میلیارد دلار خسارت می خواهد. كمتر از دو ماه پیش ، Smartmatic ، یكی دیگر از شركتهای فناوری انتخاب ، پرونده ای 2.7 میلیارد دلاری را علیه شركت فاكس آقای مردوك تشكیل داد و از مجریان فاكس ماریا بارتیرومو ، لو دابز و ژانین پیرو را به عنوان متهمان نام برد.

در یک شکایت 139 صفحه ای که در دادگاه عالی دلاور ثبت شد ، Dominion فاکس را به عنوان یک بازیگر فعال در انتشار ادعاهای دروغین مبنی بر اینکه این شرکت شمارش آرا را تغییر داده و دستگاه های خود را دستکاری کرده است تا به آقای Biden در انتخابات سود برساند ، نشان داد.

این دروغ ها توسط وکلای آقای ترامپ ، رودلف جولیانی و سیدنی پاول ، در مجامع عمومی ، از جمله حضور در برنامه های فاکس ، بی وقفه انجام شد.

در ژانویه ، دومینیون از آقای جولیانی و خانم پاول شکایت کرد و آنها را به افترا متهم کرد. این شرکت همچنین از مایک لیندل ، مدیر اجرایی MyPillow و متحد ترامپ که میهمان مکرر فاکس و دیگر رسانه های محافظه کار بود ، شکایت کرد. هر یک از این لباس ها بیش از یک میلیارد دلار خسارت به دنبال دارد.

وکلای دومینیون در شکایت روز جمعه از فاکس نوشتند: “حقیقت مهم است.” “دروغ عواقبی دارد. فاکس برای تأمین اهداف تجاری خود داستانی دروغ از تقلب در انتخابات را فروخت و در این میان دامینیون را به شدت زخمی کرد. اگر این پرونده به سطح افترا توسط صدا و سیما نرسد ، هیچ کاری نمی کند. “

در بیانیه روز جمعه ، فاکس گفت که پوشش انتخابات 2020 آن “در بالاترین سنت روزنامه نگاری آمریکایی قرار دارد” و متعهد شد “با قاطعیت از این دادخواست بی اساس در دادگاه دفاع کند.”

تشکیل پرونده Dominion چیزی را آغاز کرد که وکلای آن آن را مرحله جدیدی در نبرد با مخالفان این شرکت خواندند و توماس A. Clare ، وکیل مدافع این شرکت ، اظهار داشت که بعید است دادخواست Fox آخرین اقدام حقوقی آن باشد. موسسه حقوقی Susman Godfrey ، که به پرونده های دادرسی مشهور است ، اخیراً برای کمک به پرونده Dominion با شرکت آقای Clare همکاری کرده است.

شرکت فاکس با این استدلال که ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات در کانال های آن بخشی از پوشش یک داستان سریع و موردعلاقه عمومی است ، درخواست رد دعوی Smartmatic را ارائه داده است.

فاکس در این حرکت نوشت: “تلاش یک رئیس جمهور در حال نشستن برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات به طور عینی قابل تأمل است.”

روایتی که آقای ترامپ و متحدانش درباره Dominion چرخیدند از جمله باروک ترین تلاش های چند ماهه برای ایجاد شک و تردید در نتایج انتخابات سال 2020 و متقاعد کردن آمریکایی ها بود که پیروزی آقای بایدن قانونی نیست.

Dominion ، در سال 2002 تاسیس شد ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات ماشین رای گیری در ایالات متحده است. سال گذشته بیش از دو ایالت ، از جمله چندین مورد حمل شده توسط آقای ترامپ ، از تجهیزات آن استفاده کردند.

متفقین آقای ترامپ به دروغ دومینیون را مغرضانه به آقای بایدن نشان دادند و بدون هیچ مدرکی ادعا کردند که این رابطه با هوگو چاوز رئیس جمهور دیرین ونزوئلا گره خورده است. طبق شکایت ، جان پولوس ، بنیانگذار Dominion و سایر کارمندان پیام های آزاردهنده و تهدیدآمیز را از طرف افرادی که متقاعد شده بودند این شرکت نتایج انتخابات را تضعیف کرده است ، دریافت کردند.

برنامه های فاکس نیوز و فاکس بیزینس از جمله مکانهای رسانه های جمعی بود که طرفداران آقای ترامپ Dominion را محکوم کردند. در این دادخواست همچنین مثالهایی ذکر شده است که میزبان فاکس ، از جمله خانم بارتیرومو و آقای دابز ، بدون انتقاد تکرار شده و یا متهم به ادعاهای دروغین آقای جولیانی و خانم پاول شده اند.

دومینیون در دادخواست نوشت: “فاکس یک شعله کوچک برداشته و آن را به یک آتش سوزی در جنگل تبدیل کرد” و افزود که این شبکه “به این داستان ها برجستگی داده است که در غیر این صورت هرگز به دست نمی آوردند.”

وکلای دومینیون روز جمعه نیز به استدلال غیرمعمول خانم پاول در یک طرح دعوی ، که روز دوشنبه مطرح شد ، برای رد شکایت جداگانه دومینیون علیه وی استناد کردند.

در این طرح ، وکلای وی اظهار داشتند که ، چون زبان سیاسی غالباً نادرست است ، “هیچ شخص معقولی” ادعاهای خانم پاول را به عنوان واقعیت نمی پذیرد. در این طرح اساساً ادعا می شود كه ادعاهای وی در مورد دستگاه های رای گیری دومنیون هذلولی بوده و بنابراین افترا آور نیست.

آقای کلر ادعای خانم پاول را “مضحک” توصیف کرد ، اما وی گفت که تصدیق وی مبنی بر واقعی نبودن ادعاهایش می تواند مربوط به دادخواست دومنیون باشد. آقای کلر در تماس با خبرنگاران گفت: “فاکس می دانست که اینها دروغ است ، اما آنها تصمیم عمدی گرفتند تا آنها را به مخاطبان عظیم خود منتقل کنند.”

Dominion می گوید اخیراً قراردادهای عمده خود را با مقامات انتخاباتی در جورجیا و لوئیزیانا از دست داده است و افزود که این شرکت اکنون “با نفرت ، تحقیر و بی اعتمادی ده ها میلیون رای دهنده آمریکایی روبرو است.”

دعوای افترا یک تاکتیک نسبتاً بدیع در نبرد با اطلاعات غلط است ، اما نتایج اولیه ای را به بار آورده است.

در ماه فوریه ، دو روز پس از طرح شکایت Smartmatic ، فاکس بیزینس “Lou Dobbs Tonight” را که دارای بالاترین امتیاز است ، لغو کرد. یک مجری در Newsmax – یک کانال کابلی طرفدار ترامپ که نامه هایی از Dominion و Smartmatic را دریافت می کرد که در آن قضاوت قانونی است – پس از شروع حمله بنیانگذار MyPillow به Dominion ، مصاحبه با آقای Lindell را قطع کرد.

روی هم رفته ، Dominion و Smartmatic خواستار حداقل 4.3 میلیارد دلار خسارت از فاکس هستند. با کنترل آقای مرداک 90 ساله و پسر بزرگش لاچلان ، شرکت فاکس گزارش داد که از سپتامبر 2019 تا سپتامبر 2020 با درآمد 12.3 میلیارد دلار 3 میلیارد دلار سود پیش مالیات کسب کرده است.

فاکس نیوز به عنوان یک سازمان رسانه ای بزرگ ، از قانون اساسی تحت عنوان قانون اصلاحیه اول ، که اغلب روزنامه ها و صداوسیما را در قبال ادعاهای موضوعات مصاحبه محافظت می کند ، از حمایت های شدیدی برخوردار است. اگر یک دادگاه تشخیص دهد که دومینیون یک شخصیت عمومی است ، وکلای آن باید نشان دهند که فاکس با “خباثت واقعی” و “بی توجهی بی پروا” نسبت به حقیقت ، نوعاً استاندارد بالایی برای برآورده کردن ، عمل کرده است.

تیموتی زیک ، استاد دانشکده حقوق ویلیام و مری ، متخصص در قانون اصلاحیه اول ، گفت: “این نگرانی وجود دارد که تحمیل مسئولیت در اینجا به فاکس منجر به سرکوب اطلاعاتی شود که مردم علاقه زیادی به دانستن آنها دارند.”

دومینیون در دادخواست خود در روز جمعه استدلال كرد كه فاكس انگیزه ای برای انتشار دروغ در مورد یك انتخابات تقلبی دارد ، تا حدی برای جلب نظر بینندگان طرفدار ترامپ كه از پیش بینی اولیه این شبکه مبنی بر اینكه آقای بایدن آریزونا را خشمگین می كند ، عصبانی بودند.

Dominion همچنین این قضیه را مطرح می کند که فاکس و میزبانانش از تکرار غیر منتقدانه این ادعاهای بی اساس بهره مند شده اند. این دادخواست به افزایش پس از رتبه بندی برای مجریان مانند خانم بارتیرومو و آقای دابز اشاره می کند و خاطرنشان می کند که شوهر سابق خانم پیرو ، که در هوا انتخابات سرقت شده، بعداً از آقای ترامپ بخشوده شد.

فاکس استدلال کرده است که گزارش خود در مورد انتخابات باید در کل بررسی شود ، و اشاره کرد که حداقل یک میزبان ، تاکر کارلسون ، نسبت به اظهارات خانم پاول ابراز تردید می کند. این شبکه همچنین گفته است که ادعاهای وکلای رئیس جمهور در یک اختلاف انتخاباتی ذاتاً خبرساز است.

کارشناسان آزادی بیان گفتند که فاکس مجبور شده است به جای ادعاهای خاصی که درباره Dominion و Smartmatic منتشر می کند ، دفاع گسترده تری از روزنامه نگاری خود داشته باشد.

فلوید آبرامز ، وکیل برجسته اصلاحیه اول در مصاحبه ای گفت: “فاکس با مشکلی روبرو شده است زیرا بسیاری از صاحب نظران آن مواردی را بیان کرده اند که باعث شده است دامینیون این دادخواست را مطرح کند.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>